Salam 2014 dan salam 1 Syawal


Assalamuilaikum semua...
da lama ryu tak update pasal blog maklumla busy skit dengan study, kerja, famili hehehe hopely korang sihat and thanks sebab tak jemu lawat blog ryu.

Harini adalah hari raya iaitu 1 syawal hehe amin...selamat hari raya ryu ucapkan pada semua. Dalam kita sedang menyambut hari raya..masih ada insan yang hidup dalam sengsara, bagai menumpang dinegara sendiri, terpaksa belari demi menyelamatkan diri. Hari2 ryu tengok di tv pasal ISRAHELL dan Gaza.

Seperti mana yang kita tahu israhell adalah penumpang erti kata kasar pendatang. mereka ni adalah orang yang tak tahu erti kehidupan..maaf ryu memang betol2 marah pada israhell. kadang2 pikir gaza hanyalah negara yang dijadikan pemuas nafsu untuk membunuh. Sepertinya belaku diMalaysia tapi kita tak akan perasan, contoh kes #MH370 dan #MH17, negara kita dikambing hitamkan oleh negara luar untuk peperangan dunia yang ke3? myb kot tapi dipikir secara logik..kenapa Malaysia? memang terlalu mudah untuk menjatuhkan Malaysia dengan adanya kecelakaan yang disengajakan..kita bukan tak mampu melawan tapi kita tiada persediaan. why? Malaysia tidak pernah bersatu, yang hanya adalah omongan kosong yang bermusim. Malaysia akan bergaduh tentang politik, bangsa, agama, racist dan semua la. Ryu rasa malaysia pon tak lama lagi akan ditapaw oleh "orang lain" dengan mudah kawalan ekonomi dicontrol oleh "orang lain". Begitu jugak lah negara2 tanah arab kena. memang nampak tak logik..maaf cuba kita pandang ke .SG diorang adalah negara yang betol2 sayang pada israhell (minority), mereka sayang pada US. mereka boleh rampas Malaysia dengan senang..dengan pecahan bangsa, agama, dan pendapat kita jadi bodoh seperti menumpang ditanah sendiri. Hopely korang dapat membuka mata :)

./justryuz

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "Salam 2014 dan salam 1 Syawal"

Post a Comment