FeedingBottle dan Beini buat penguna Ubuntu



Assalamuilaikum sekali lagi kita bertemu :) Rindu kat Ryu tak :P heheheh gatai plak wkakakak. Hurmm Selalu kita dengar macam mana nak hack wireless, atau kalau google How to hack wifi. Banyak cara yang selalu kita tahu dan banyak tool yang diperlu tetapi hati-hati Ryu nasihat tool wifi hacking ini selalunya ada benda tertanam didalam tool tu but hati-hati :) 

Ryu sukar nak percaya tool-tool [dot].exe, ini hope korang faham la...hari ini Ryu nak share info tool-tool dan sedikit tutorial bekenaan wifi hacking. Tool wifi hacking ini banyak tapi Ryu just terangkan yang Ryu selalu guna :). Yang Ryu selalu guna Adalah Aircrack dan MinidWep & Feeding Bottle (Beini) but sekarang Ryu guna Ubuntu jadi malas sikit nak boot je... macam post Ryu yang sebelom ini tentang Tutorial wo.0t?? - Aircrack & Install pada Ubuntu , Jadi pada pagi ini Ryu nak share berkenaan Tutorial wo.0t?? - FeedingBottle dan Beini buat penguna Ubuntu :) mungkin info atau tutorial ini sudah lama tapi Ryu mahu share juga hahaha.. ~ Just info for newbie like me

Ok balik pada topik FeedingBottle dan Beini buat penguna Ubuntu korang boleh install package FeedingBottle pada Ubuntu, ianya tak susah  korang boleh follow tutorial yang Ryu buat ini :)

Pertama kali kita kena install Aircrack suite dulu korang boleh tengok pada post Ryu disini

selepas itu korang download Package Feedingbottle disini http://tinypaste.com/1bef4491
Password untuk Mediafire disini.

1. Buka terminal korang dan cari direktori file feedingbottle yang korang download tadi dan jalankan arahan dibawah ini untuk install package debian.

sudo dpkg -i feedingbottle3.2-ubuntu.deb

2. Selepas habis install package debian itu jalankan arahan dibawah ini pada terminal

cp ~/.bashrc .bashrc_backup 

printf "PATH=$%sPATH:%s/bin/feedingbottle/\n" | tee -a ~/.bashrc

3. Kemudianya pergi pada tab Start panel taip FeedingBottle atau ke tab Applications --> Internet --> FeedingBottle untuk menjalankan program FeedingBottle



*note: Taip pada terminal pown boleh juga :) CTRL + Alt + T  > FeedingBottle



Selamat Berjaya dalam pencarian :)

./Ryuzaki
 

Postingan terkait:

Belum ada tanggapan untuk "FeedingBottle dan Beini buat penguna Ubuntu"

Post a Comment